Posts

Showing posts from July, 2017

Despicable Me 3 Lebih Menghiburkan!

Image
Haa, tahun ini, memang pecah rekod keluarga kami. Sebab, tak pernah kami beraya dalam panggung wayang 😁 Tapi tahun ini, pada Hari Raya Aidilfitri ke-4, Dura dan anak-anak bersama Maksu pergi ke TGV sebab bosan sangat tak beraya ke mana 😩 Kenapa jadi macam tu? Sila lah baca entry yang lepas ya πŸ˜„
Alkisah. Hajat di hati Dura nak menonton Transformers, sebab itu memang filem kegemaran Dura bersama arwah. Tapi, dah pergi TGV dengan budak-budak 3 serangkai ni; bila dia dah nampak sahaja papan iklan gambar Minion di situ.. Hmmm, apa lagi, "Mama, Mama, Mama! Nak tengok Minion Show!". Teruja betul dorang niπŸ˜€


Jika dilihat pada filem-filem Despicable Me sebelum ini, pada Dura ianya cerita animasi biasa - biasa sahaja. Kalau untuk kanak - kanak, memang menghiburkan terutama watak - watak Minion itu sendiri. Comel lah jugek kan? Hihi. Jadi, jangkaan Dura terhadap filem Minion terbaru ini macam 'Layan aje lah!". 
Setengah jam yang pertama, jalan cerita Despicable Me 3 sediki…

Kenyang Dapat Jemputan Raya!

Image
Alhamdulillah..
Macam yang Dura cakap sebelum ni.. Raya Aidilfitri kami kali ini memang hambar je. Tapi, walaupun kekurangan mood, kami masih juga pergi ke jemputan-jemputan raya oleh saudara-mara dan jiran tetangga.. Ye lah, Hari Raya adalah hari meraikan, betul tak. Tak elok pula nak bersedih di bulan yang Syawal ini.
Bila pergi jemputan raya ni, perkataan paling sesuai adalah KENYANG! Serius, bila orang dah ajak datang, biasanya mereka akan sediakan hidangan berat. Masa tu, kalau dalam satu hari ada 3 jemputan; Ya Ampun! Rasa perut memBOROI juga lahπŸ˜‚ Haha. Tapi, yang paling seronok, budak-budak 3 serangkai ni ler.. suka sangat melaram pakai baju raya. Bajunya ade 2 helai aje, tapi dok ulang-ulang pakai pun takpe, dah memang depa suka baju tu😁
 Yang ni jemputan ke majlis hari jadi cucu saudara Opah.. Meriah bangat, siap ade 'clown' gitu πŸ˜€πŸ˜†

Dari jiran tetangga, hinggalah ke sedara-mara, kenyang juga makan hidangan yang disediakan. Yang penting, bukan hidangannya.. Tapi am…