Resepi : Spaghetti Bolognese Prego - Cepat Dimasak, Sedap Dimakan!

Spaghetti Bolognese Prego yang cepat dimasak sedap dimakan!

Kali ni resipi paling simple tapi sedap.. tak sampai 15minit boleh siap dah.. Yang tak rajin masak, tak tahu masak, tak sempat nak masak pun boleh masak resipi ni.. Hehe


Resepi Spagetti Bolognese Prego

Bahan-bahannya:

1 paket spagetti (direbus dalam air garam mendidih - garam untuk memberikan sedikit rasa shj)
1 tin sos spagetti Prego (300ml)
10 biji cendawan butang
1/2 paket daging kisar 
Optional carrot, cili api, capsicum, sayuran lain, hotdog

Cara Membuatnya:

(a) Spagetti

1- Didihkan air dalam periuk besar.
2- Masukkan spagetti dalam air didih 5-7 minit atau sehingga ia lembut (lembut macam mi selalu kita masak tu).
3- Toskan spagetti.

(b) Sos Prego

1- Tumiskan daging kisar hingga 1/2 masak.
2- Masukkan cendawan butang.
3- Masukkan Sos Spagetti Prego
4- Optional - Masukkan carrot, cili api, capsicum, sayuran lain dan hotdog.
5- Masak hingga menggelegak, kemudian tutup api.
6- Tuangkan sos ke atas spagetti yang telah direbus tadi.
7- Tabur sedikit parutan keju parmesan di atasnya (jika suka)

Sumber resepi: http://hairul.com/blog/resepi-spaghetti-bolognese-prego-mudah-dan-sedap/


Spagetti yang Dura masak dalam gambo di atas memang takde letak apa-apa sayuran, sebab masa tu dalam peti ais ada kubeh aje, sangat tak sesuai.. So, kira ni Spagetti Bolognese Prego bujang atau paling cikai la ahahah.. Klo u olls ada pic atau resepi nak di'share'.. Info Dura ye.. Skg tingin nak belajar masak byk2.. Tambah ilmu selagi buleh!!!

Popular posts from this blog

Whatsapp Blue Tick : Apa Maksudnya?

Yeeehuuuu!!! Dexandra Perfumes dah restocked!!

I LOVE LOVE LOVE DEXANDRA PERFUME!